Ayudo
  • Home
  • Over ons
    • Wie zijn wij?
    • Doel en doelgroep
    • Visie, team en kwaliteit van de zorg
    • Cliëntenvertegenwoordiging en klachten
  • Diensten
    • Begeleiding
    • Woongroep
    • Ambulant
  • Vacature
  • Downloads
  • AVG
  • Contact
  • Zoek
  • Menu Menu

Cliëntenvertegenwoordiging

Huiskameroverleg / Eat & Meet

Bij Ayudo is het huiskameroverleg, de zogenoemde Eat & Meet het instrument om de medezeggenschap van de cliënten te bewerkstelligen. Een keer in de zes weken komen de cliënten bij elkaar om samen met Ayudo te koken en te eten. In deze informele setting worden de formele bijeenkomsten gehouden. Er wordt gewerkt met een agenda met een aantal vaste agendapunten, te weten

  1. Wensen, ideeën, vragen en knelpunten die de cliënten hebben.
  2. Terugkoppeling van hoe Ayudo is omgegaan met de punten van de vorige keer
  3. Zoeken naar gezamenlijke oplossingen,
  4. Afspraken maken.
  5. Cliënten informeren over belangrijke ontwikkelingen binnen de organisatie en hun mening hierover vragen.

Een aantal keren per jaar wordt een voorlichtingsbijeenkomst georganiseerd voor de cliënten over een onderwerp die voor hun van belang is, bv een voorlichting door de GGD of over brandveiligheid.

Van elke Eat & Meet wordt een verslag gemaakt en opgeslagen.

Klachten

Cliënten van Ayudo kunnen een klacht zowel intern als extern indienen.

Intern wordt de klacht opgepakt, besproken met de cliënt en wordt er getracht om tot een oplossing te komen. De klacht wordt in eerste instantie bij de persoonlijke begeleider ingediend, als de cliënt niet tevreden is met de behandeling dan kan hij/zij de klacht laten behandelen door de directie van Ayudo. De  KLACHTENREGELING voor cliënten van Ayudo en de klachtenformulier ayudo  kan u hier downloaden.
De cliënt heeft het recht om zijn klacht rechtstreeks in te dienen bij een externe klachtenfunctionaris of klachtencommissie. Daarvoor heeft Ayudo een samenwerkingsverband met Quasir. Bij Quasir is een onafhankelijke klachtenfunctionaris aangesteld die klachten bemiddeld op een laagdrempelige manier. De procedure om een klacht in te dienen is als volgt: de cliënt neemt telefonisch of per email contact op met de klachtfunctionaris. Deze spreekt de klacht door met de cliënt, neemt contact op met Ayudo en probeert tot een oplossing te komen.  Dus er is sprake van hoor en wederhoor.

Indien u niet tevreden bent over het resultaat dan kan u de klacht voorleggen aan de geschilleninstantie. De geschilleninstantie doet een bindende uitspraak.

Voor de klachtenfunctionaris: telefoonnummer: 085-4874012

email: bemiddeling@quasir.nl

adres: Quasir

t.a.v. afdeling klachtenbemiddeling,

Postbus 1021

7940 KA Meppel

logo quasir 2016
http://www.quasir.nl/

Geschilleninstantie:
Stichting Zorggeschil
Postbus 132
8430 AC Oosterwolde

info@zorggeschil.nl
www.zorggeschil.nl

Zorggeschil-Logo-1000x288

© Copyright - Stichting Ayudo | Developed by Perixmedia
Scroll naar bovenzijde

Stichting Ayudo gebruikt cookies en scripts van Google om uw gebruik van onze websites geanonimiseerd te analyseren, zodat we functionaliteit en effectiviteit kunnen aanpassen.

OKLearn more

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Privacy Beleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

Privacybeleid
Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel